Læs vores nyhed om en af de tidligere arbejdsnedlæggelsessager

Undgå unødigt tidsforbrug og dumme fejl. Sådan lyder det korte budskab fra os og Domea.dk, som sammen har udviklet en ny digital løsning, der er plug n’ play for boligselskaber, der skal holde styr på overenskomster og kontrakter, når der ansættes personale.

Undgå unødigt tidsforbrug og dumme fejl. Sådan lyder det korte budskab fra os og Domea.dk, som sammen har udviklet en ny digital løsning, der er plug n’ play for boligselskaber, der skal holde styr på overenskomster og kontrakter, når der ansættes personale.

Vi indgik sidste år sammen med Domea.dk et strategisk samarbejde.

Sammen havde parterne sat sig for at forene kompetencerne og levere specialiseret juridisk ekspertise, indgående branchekendskab og stærke digitale værktøjer i en One Stop-løsning til de almene boligorganisationer. Det har mange kunder siden nydt godt af.

Samarbejdet er nu udvidet til også at inkludere fælles udvikling. Og første skud på stammen har handlet om at skabe nye funktioner i ”legal-tech”-systemet Docufy, som blandt andet kan håndtere ansættelseskontrakter. Systemet erstatter en manuel proces, hvor ansatte i Domea.dk’s juridiske afdeling tidligere skulle udfylde ansættelseskontrakter og bilag og samtidig krydstjekke med skiftende overenskomster, lovgivning og individuelle aftaler om personalegoder mv. En ”papirjungle”, hvor der erfaringsmæssigt let kunne opstå fejl. 

"Vi havde tidligere 24 standardkontrakter fordelt på fem forskellige overenskomster. Det siger sig selv, at det hurtigt kan blive en administrativ udfordring. Men det kan Docufy ensrette og sikre, at der er styr på. Systemet opdateres med reglerne for løntrin, pension og øvrige vilkår – og med en autogenereret kontrakt, minimerer vi risikoen for fejl," fortæller Camilla Sverdlin-Højer, der er juridisk chef i Domea.dk.

Løsningen i Docufy kræver alene, at man taster personoplysninger og krydser relevante felter af. Derfra kobler systemet selv til overenskomster, pensionsaftaler, frokostordning og hvad man ellers kan forestille sig. Det kommer der i sidste ende en færdig ansættelseskontrakt ud af. Og det er markant enklere end den nuværende manuelle arbejdsgang.

Udløber af godt samarbejde

Udviklingen af de nye funktioner i Docufy er sket i tæt samarbejde mellem os og Domea.dk.

"Det, vi hører kunderne sige er, at den gode kundeoplevelse blandt andet handler om ”den sømløse løsning”, hvor der ikke er for mange led i sagsbehandlingen. Det er ud fra den devise samt ønsket om at udvikle nye fælles løsninger, at Poul Schmiths ejendomsteam i samarbejde med Domea.dk har udviklet Docufy-produktet til Domea og deres kunder," siger Henrik Meden, som er advokat hos Poul Schmith med speciale i fast ejendom – særligt almene boliger.

Om Docufy

Docufy er en af Danmarks mest omfattende juridiske dokumentskabeloner, automatiseret og tilpasset den enkelte kundes behov, hvad end man er en virksomhed eller en myndighed.

Docufy:

  • giver mulighed for nemt og hurtigt at hente juridiske dokumenter.
  • sparer tid, sikrer ensartethed og kvalitet ved juridisk dokumentudarbejdelse.
  • giver mulighed for adgang til en stor juridisk dokumentpakke inden for mange forskellige faglige områder.
  • giver mulighed for at få egne juridiske dokumenter - med omfattende faglig ekspertise.
  • kan tilgås via desktop, iPad og mobil

LÆS MERE OM DOCUFY.DK

Få adgang til en af Danmarks mest omfattende juridiske dokumentskabeloner - tilpasset dit behov. Et fleksibelt og intuitivt værktøj til skræddersyede juridiske dokumentskabeloner. Vi garanterer høj kvalitet og masser af tidsbesparelse.

Læs mere

Hold dig opdateret: Få juridisk viden og indsigter fra vores eksperter direkte i din indbakke

Når du tilmelder dig vores nyhedsbreve, bliver du opdateret på seneste nyt fra de retsområder, som du ønsker at følge. Du får også adgang til kommende kurser, webinarer og arrangementer – alt sammen designet til at holde dig informeret og ajour. Uanset om du er på udkig efter rådgivning, viden eller netværksmuligheder, er vores nyhedsbreve din nøgle til det hele.